23 Ocak 2011 Pazar

Aşı Sendromu

Kızım 3 gün önce 6. ay aşılarını oldu. Daha önceki aşılarda ateş, huzursuzluk, uykusuzluk vs. yaşayınca bu aşılarda da aynı şeyleri yaşamayı hatta buraya yazacak epey bişeyler çıkacağını sanıyordum. Geçen sefer şurupla çare bulamayıp fitil de vermek zorunda kalmıştık. Çok şükür yanılmışım bu defa çünkü kızım aşıdan kaynaklı bir problem yaşamadı.
Aile hekimliği sisteminden sonra ilk kez gittik sağlık ocağına. Hem doktorumuz, hem hemşiresi o kadar tatlılardı ki, kızıma büyük bir sempati ve sevgiyle yaklaştılar. Muayenesi yapıldı önce ama kilosu tartılırken küçük hanımı tartıda sabit tutmak imkansızdı. Elleri ayakları oynuyordu, elini koysak ayağını çıkarıyor ayağını koysak elini... hatta tartının yanındaki boy-kilo tablosunu da duvardan aşağı indirerek bugüne kadar ki en büyük yaramazlığını yaptı. Hala düşünüyorum nasıl başardı o tabloyu indirmeyi diye. Kilomuz-boyumuz-başımız:) her şeyimiz normal çıktı çok şükür. Hemşiremiz çok neşelisin ama birazdan aşıları görünce ne yapacaksın bakalım falan diyordu kızıma. Kızımsa biraz ağladı ama en azından ortalığı yıkmadı, dayısının bir iki oyunuyla unuttu acısını. Ben çok büyük tepki bekliyordum çünkü kızımı ilk aşısına götürdüğüm zaman 6 aylık bir bebeğin aşısı vardı bizden önce ve o bebek o kadar çok ağlamıştı ki bir türlü susturamamıştı annesi.
Biri ağızdan tam 4 tane aşı, bir bacağa iki tane aşı hatta. Bu kadar çok aşıyla minicik bebeğe yüklenilmesi ne kadar doğru bilmiyorum. Her şey sağlık için ve bu aşılar çok önemli aşılar ama bir anda bu kadar aşıyı bünyelerinin kaldırması kolay olur mu diye düşündüm. Ama bizimki maşallah(!) hiç aşı olmamış gibi rahat olunca demek ki oluyormuş dedim. Yine de eminim bunun sıkıntısını çeken çok bebek vardır.
Bir dahaki aşımız 1 yaşında yani uzun süre aşı sendromumuz yok. Sendrom diyorum çünkü bir anne için bir yandan bebeğinin bacağını zorla tutup, bir yandan onun aşılanmasına tahammül etmek ve aynı zamanda onun gözyaşlarına dayanmak çok zor. İlk aşısında bende ağlamıştım onunla beraber ama artık deneyimli anneyiz tabi sakin karşılıyoruz bu durumları:)

Hiç yorum yok: