27 Haziran 2011 Pazartesi

Biberonu Bırakma Savaşı-1

Şu biberon olayı inanılmaz takılıyor kafama. Kızıma 6 aylıkken bıraktırmaya niyetliydim çünkü biberon çürüğü kavramından çok korkuyorum. Bir de alışkanlık yapıp uzun süre bırakmaması kaygısını taşıyorum.
Doktorlarda 6 aydan sonra bırakmayı öneriyorlar ancak ben kıyamadım. Şimdi kızım neredeyse 1 yaşında ve onu biberondan ayırmanın çabalarına girdim. Artık devam sütünü bırakıp inek sütüne de geçmişken, bu biberon hikayesi gerçekten hikaye olsun dedim.
Kızım küçük ya da büyük hiç fark etmez bardaktan suyunu içmeye çoktan alıştı. Ihlamur vs. türü çayını da içiyor bardaktan. Artık sütünü de içer diye düşündüm ama ben düşündüm tabi. O ne yazık ki hiç de benimle aynı fikirde değildi.
1.       Deneme: Bardağa sütünü doldurup gittim yanına ve iki fırt çekti bıraktı. Kafasını bir o yana bir bu yana çevirdi ve mümkün değil kabul ettiremedim bardaktan süt içirmeyi.

2.       Deneme: Bu işin bardaktan olmayacağına kanaat getirdikten sonra yeni yöntemler düşünmeye başladım ve aklıma pipete alıştırmak geldi. Pipete alıştırmanın da bir kabusa dönüşmesinden korktum ama kızım doğuştan pipetle içmeyi biliyormuş meğer. İlk deneme de içmeyi başardı ve tabi ben ilk denemeyi suyla yapmıştım. Pipetle bir süre su içirip iyice alıştırdıktan sonra sıra geldi süte.

Sütü bardağa doldurdum ve pipeti verdim ağzına. Hemen çevirdi başını ve kabul etmedi. Ben acaba bardağı mı sevmedi diye gidip kupaya doldurdum sütü, bir de öyle denedi ve iki fırt çekti çevirdi başını. Bense asla vazgeçmem suyu içtiği gibi içmeli diye deliriyorum tabi içimden. Nerden aklıma geldiyse bir de cezveyle deneyeyim dedim. Cezveye doldurdum sütü ve pipetle içmeye başladı. Attım tuttu resmen, inanılmaz mutlu oldum. Sütün tamamını olmasa %75’lik kısmını içti.

3.       Deneme: 2 gün sabah akşam cezve ve pipet ikilisiyle eskiye göre az da olsa içti kızım sütünü ama 3. gün içilen süt miktarı her zamankinin yarısına düştü. Ben ısrarla alışır dedim ve içme süresini 1 saate yayarak az az içirme çabasına girdim ama uyanık anladı yapmak istediğim şeyi ve önceden sütü sabah-akşam 250’şer ml. içen kızım şimdi 50 ml zor içiyordu.

4.       Deneme: Ben hala vazgeçmiyorum tabi illa olacak bu iş taktım ya bir kere. Şu 3 delikli bardaklarla deneyeyim dedim, pek sevmez ama belki tutar. Onunla da 50 ml.’den fazla içmedi. Eşim de olayın farkında artık çocuğa biberonunu ver yazık diyor bir yandan. Benim de içim acıyor, hiç ister miyim çocuğumun sütünü içmemesini ve mutsuz olmasını.

Sonuç: Eğer biberonu verirsem, bunca çabanın sonunda biberona kavuşacağını anlar dedim ve bir daha hiç içmez. Ama kıyamadım artık daha doğrusu süt içmemesini kabullenemedim. Sonuçta daha 11 buçuk aylık. Velhasıl kızıma verdim biberonla sütü ve bir içişi vardı görülmeye değer. Öyle ki 250 ml. kesmedi, bence o anda 1 kilo süt versem içerdi biberonla.
Emme ihtiyacını zaten uykuya geçerken emzik emdiği için karşılar diye düşündüm. Biberonsuz da yaşar diye düşündüm ama o biberonuna aşık. Bu ilk etaptı ve başarısız çıktım, mutlaka ikinci etabı da olacak.
Sanırım biraz araştırma yapmalı ve bu işe dair yöntemler geliştirmeliyim. Tecrübeli annelerin de yardımlarını alabilirim. Zaten birkaç güne tatile çıkacağız, tatil öncesi iyi bir deneme değildi ve onu biberonundan ayırma girişimini tatilden sonraya bırakıyorum.

8 yorum:

Reyhani dedi ki...

Canım bnmm haklısınn bazen çook çaba istiyor.inat ediyor mu ne çocuklar :D

julyasia dedi ki...

öncelikle savaşında başarılar. ama emme refleksi 18 ayda kaybolduğu için ben biberonu o zaman bıraktırmayı deneyeceğim. şu anda belki kızınız içinde erken olabilir diye düşünüyorum.o yüzden biraz zorlanabilirsiniz.

Ülkü dedi ki...

Canımcım hiç takma dicemde benim çokkk çokkkk iyi dr um ne dedi biliyormusun çok şaşırdım süt vermeyin çocuğa süte bağlanıyor diğer yemekleri yemiyor süt içtikce daha çok istiyor..yani neymiş anladın mı :) Buse zaten yatarken içiyor 150 lik koyu mama daha mantıklı diyor dr um muhallebi yani evde yapınız diyede ekliyor..şaşırdım kaldım bunu duyunca herkes bas bas bağırıyor illada günce bilmem kaç ml süt diye ama dr um süperdir bizde azıcık gece yatarken içtiği için sakıncası yok dedim devam ediyorum ama çok içseydi onu dinler azaltırdım :) bu emzik biberon konusundada şaşkınım ben kimi diyor iyidir kimisi diş sorunu olur..iki ucu şeyli değnek bu da :) emzik hiç almadı Buse ama suyunu bazen bardaktan çoğu zaman biberondan içiyor..kolaylıklar dilerken kandilin mübarek olsun diyede ekliyorum :)

otuzundansonra dedi ki...

Allah yardımcın olsun

Adsız dedi ki...

aynı evrelerden ben kızımda denemiştim sütü bırakacaktı,hele birde kardeşi üstüne gelince 4 yaşında bile olsa gece yatarken biberonla içti sütünü,ben başaramayan annelerdenim diye düşünürken tüm deneyimli annelerden aynı sonuçları duydum. yatarken biberonla zevk alıyorlar ve daha rahat uykuya geciyorlar.5dk bıle sürmeyen bir biberon keyfini ızdıraba döndürmedim ve içti.cam şişe kullanıyorum ve mutlaka kaynatıyorum,hatta kızım 6 yaşında çogu geceler kardeşiyle aynı anda sütü biberondan içiyor,dişlerinde hiçbir cürüme yok .

cafenoHut dedi ki...

Senin için epey büyük bir mücadele ama ben okuyurken çok zevk aldım.. Meğer neler neler yaşıyormuş anneler....

Adsız dedi ki...

bence de bi süre daha biberondan içmesinde bir sakınca olmamalı. Hele de tatile çıkacakmışsın, rahat edersin hiç olmazsa:)
1 yaşından sonraya kalmasın derken, hemen yaşına girer girmez olması gerekmiyor.birkaç ay daha şans tanı bence:)

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

@Reyhan: Sanırım canım.
@Julyasia: 18. ay bana çok geç geliyor ama:(
@Ülkü: Kızım sütü çok seviyor açıkcası gerekliliğine inanıyorum yine de vazgeçemem;)
@otuzundansonra: Çok teşekkür ederim.
@Ayşen: İstisna da olsa biberon çürüğü her zaman bir risk ama siz şanslı gruptasınız:)
@Cafenohut: Annelerin neler yaşadığını hayal bile edemezsiniz;))
@Seyyaf'ın annesi: Bu fikre katılmak istiyorum:)