30 Aralık 2011 Cuma

Eskiyen Yeni Yıl


Yeni bir yıla girmek benim için yürekte heyecan duyulası bir şey değildir. Yarını bugünden farklı kılan, üzerinde uzunca hayaller kurduran ve sanki yeni yıl yepyeni bir hayatmış heyecanına sürükleyen şey nedir? Değişenin takvim yaprağı değil de koca bir takvim oluşu mu?
31 Aralık ile 1 Ocak arasında hiçbir fark görmüyorum o yüzden. Eğer insan aynı insansa, kafa aynıysa, durum aynıysa, dünle bugün yapılanlar arasında bir fark yoksa takvim bir değil yüz yıl ilerlese de o insan adına değişen bir şey yoktur ve dolaysıyla heyecan duyulacak bir şey de yoktur.
Yarını dünden farklı kılmak için yapılacak bir şey var ise de bunu yeni bir yılın girişine yüklemek büyük haksızlıktır. O yüzden sevmem ben geçmiş yıla lanetler yağdırıp, gelecek yıla beklentiler yüklemeyi.
Hele ki geleceğinden bile emin olmadığım, nefes alıp alamayacağımdan kuşku duyduğum koca bir 365 güne yapılacakları listeleyip, sözler vermeyi.
Ömür varsa eğer, yapmayı istediğim çok şey, gerçekleştirmeyi hayal ettiğim projelerim ve umutlarım var. Bunları yapmak içinse yeni bir yıla ihtiyacım yok ya da geçip giden yıla teşekkürler yağdırmaya. Sadece zaman işte… Sadece andan ibaret olan ve bizi dünle yarınla, aylarla, yıllarla oyalayan bir zaman.
Yılbaşı kutlamalarını da sevmem mesela. Süslenmiş çam ağaçları ve noel babalar bana o kadar yapay gelir ki hepsi samimiyetsizdir. O yüzden, çok sevdiklerimin, çok yakınlarımın, arkadaşlarımın bu gelenek-göreneklerimizle hiç ilgisi olmayan, tamamen yabancı bir kültürden kopyalanıp milletime yapıştırılmaya çalışılan eğreti eyleme dahil oluşundan da içsel bir hüzün duyarım. Her yeni yıl, bu yönüyle de elem verir bana. Yapılan her şey; tüm aktiviteler, tüm şamata, tüm eğlence, sana ait olmayan bir elbiseyi hem de üzerinde hiç hoş durmadığı halde zoraki giymek gibi geliyor gözüme.
Her şeye rağmen, benim gibi düşünmeyen ve yeni yıla her yönüyle anlamlar yükleyen herkese de saygım var ve hatta çok sevdiklerim de. Sadece 2011 ve 2012 arasında dünle bugün arasındaki farktan daha farklı bir fark yok benim gözümde. O yüzdendir, benim için değişik bir anlam ifade edemiyişi.

8 yorum:

ÇokBilmiş dedi ki...

Türklerin yeni yılı kutlamadıklarını kim söyledi? Her millet, her insan grubu kendince bir yeni yıl belirler ve bu yeni yılı da kutlar. Ama adına Nevruz der, ama Bahar Bayramı der, ama Cemre der... Bir şekilde yeni yıl hep kutlanır.

Yeni yıl kutlamalarının yabancı kültürlere ait olduğu sanırım İsa'nın dığunun kutlandığı 24 Aralık veya 6 Ocak tarihlerindeki Kristmıs kutlamaları ile 1 Ocak'taki yeni yıl kutlamalarının ard arda olmasından kaynaklanıyor.

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Özge dedi ki...

bu düşüncene katılmayanlardanım.cıvıl cıvıl süslenmiş sokaklar ağaçlar insana mutluluk, yeni heyecan getiriyor bence .sevdiklerimle beraber mutlulukla hazırlanmış sofralarda yemek yemek, dışarıda ya da evde eğlenmek yeni yılı karşılamak daha ne olsun bence yaşanmalı...

ÇokBilmiş dedi ki...

Yorumuma baktım da: Ses tonu filan olmayınca, sert bir ifade ile yazılmış gibi durabilir.
Malum sen de hamilesin, alıngansındır. Aman diyeyim :)

Yeni yılda iki canınla ve cananınla mutluluklar diliyorum ben sana.

Ayrıca Noel Baba Antalya, Demreli'dir biliyosun. Müslüman değil diye ezikleme şimdi adamı, din adamıdır ve memleketlimizdir neticede :)

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

Cokbılmıs; canım senden alınır miyim ben ayrıca her fikre saygım sonsuz sende haklısın ben sadexe tercih olarak yeni yıla özel anlam yuklemeyenlerdenım. Noel baba da cocuklugumdan beri itici gelmiştir bana cocukluguma inip arastırmak lazım:)
Ozgecım; içim geçmiş herhalde benim;)

İkiz Annesi dedi ki...

Kızlar doğana kadar hatta onlar iki yaşına gelene kadar hiç ağaç süslememiştik ama dışarıda gördükleri o cıvıltılı renkler öyle hoşlarına gitti ki geçen yıl şimdi aynısından evde de var.Onu süslerken öyle gülüyor ki gözlerinin içi sorma:))
Onlarla beraber benim de yüzüm gülüyor:)

ihlamurcum dedi ki...

Birazına katılıyorum, ben en çok sevgililer gününe gıcığım.Yalnızmıyımda öyle söylüyorum zannetmeyin, hemde 30 yıldır aynı insanla beraberim.Ve benim için hergün sevgililer günü, sevgi neşe mutluluk herşey insanın elinde, hergünümüzü keyifli geçirelim.Hergünümüz bizim için yeni umutlarla geçmeli, sevgiyle neşeli kalın.

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Yazina sonuna kadar katiliyorum. Vallaha bir papaz eksik eglencelerinde bari yilbasindan sonra kiliseye gidip günah cikarsalar birde tam olacak. Cocuklarimizin gözünü kendi dini bayramlarimizda dini gecelerimizdede mutluluktan aydinlatabiliriz öyle degilmi...

Neyse tabi kutlayanlarada saygimiz sonsuz, noelleri kutlu olsun isa kendilerini korusun :) tövbe tövbeeeeee