7 Haziran 2011 Salı

Pembe Bişey

Benim bir teyzem var, benden 1,5 yaş küçük. Anneleri ayrıydı annemle, annemin annesi annem 15 yaşındayken vefat etmiş ama ne fark eder ki, onun annesini gerçek anneannemden farksız hissediyorum.
Akrabalık... Akrabalık ötesi bir şey bizimki. Teyzem o benim özümden daha da öz, akrabamdan daha da akraba bana. Güvendiğim, sarıldığım, bir bakışla anlaştığım, hayatımdaki en değerli insanlardan biri.
Rahmetli dedemi 5 yıl önce kaybettik. Birimiz babasız, birimiz anasız. Birbirimizi anlayıp, içimizden geçen acıyı, sancıyı, sızıyı çok iyi biliriz. Bir oturup sohbete başladıysak, bitmez o sohbet. Öyle bir lezzeti vardır ki doyulmaz tadına. Hala bazen fırsat buldukça kendimizi bir Cafe’ye atıp konuşuruz uzun uzun. Ben en büyük dertlerimi paylaşırım onunla, o da benimle.
Kızmaz mıyız… Kızarız tabi, kavga da ederiz ama küsemeyiz. Azcık sesim yükselse, teyzeye ses yükselmez diye alır paçamı aşağı.
O… Çok şımarıktır bir kere. Şımarık bir kız çocuğudur. Çok güler, çok gezer, incecik sesiyle cırıl cırıl bir konuşur susturabilene aşk olsun. Tüm şımarıklığı hayatın acılarına inattır oysa bilirim ben. Vurdumduymaz, sallamaz, takmaz, gününü gün eden hali, hayatın hiç de ciddiyete alınamayacak kadar değersiz olduğunu bilişindendir.
Çok olgundur oysa. İçinden fırlayan o ciddi, o vakur, o kararlı ve o ağırbaşlı kişiliğe bazen ben bile inanamam. Çocukça durur ama bazen bir konuşur, beynimi zorlarım anlamak için. Bazen çok dik başlıdır, yanlış olanı yanlış olsa da görmek istemez. İlla yaşayarak öğrenme hastalığı vardır, hatayı illa yapması gerekir anlaması için. Başından uyarmak kar etmez, duyguları estiyse eyvah eyvah. Doğruyu eninde sonunda bulur ama illa bir yara alıp, biraz gazi olmak ister.
Çok orjinaldir… Herhangi bir yerde karşınıza çıksa dikkatinizi çekeceğinin garantisini veririm. Süslüdür, hem de çok süslüdür. Pembeye aşıktır, tozpembedir tanımı. Renkleri sever, benim cesaret edemeyeceğim renklerde, modellerde kıyafetler giyer. Uyumsuzluğun uyumunu yakalar ama göz zevkini hiç bozmaz. Bazen durup dururken, açar bakarım resimlerine. Onun resimlerine bakmak bile bir keyiftir benim için.
Delidir bence. Deliyizdir hatta. Ben evlenmeden hatta çocuklanmadan önce çok çılgınlıklarımız olmuştur. Şimdi o çılgınlıklarına devam edecek kadar özgür olsa da, benim de bekar olduğum günlerdeki gibi deyip arada felekten günlerimiz olur.
Güzel mi… Bence çok güzel, bence çok tatlı.
Giyinmeyi sever… İyi para harcar…
Gezmeyi sever… İyi para harcar…
Yemeyi sever… İyi para harcar…
Bilmediğim mekanları bilir, görmediğim çok yeri görmüştür. Yaşamayı sever.
Ona ayak uydurmak hem çok kolay, hem çok zordur. Hayalleri vardır, uçsuz bucaksız. Yakalayamam onu, yetişemem çoğu zaman. Ama çok severim ben onu.
Çok seviyorum… Teyzem seni çok seviyorum… Senden gayrısı yalan olsa ne yazar. Sen hep ol yeter ki. Hiç gitme…Hep yakınımda ol…

5 yorum:

Reyhani dedi ki...

her İnsanın böyle teyzesi olsa ne guzel olur..nede olsa teyze demek anne yarısı demek öyle değil mi canım..Allah mutlulugunu bozmasın

#birfotoğrafbiryazı dedi ki...

bencede her insana böyle bir teyze lazım ama bende kardeşim için öyleyim hem benimde var bitane böyle dünya tatlısı teyzem çok seviyorum onu

İkiz Annesi dedi ki...

Allah mutluluğunuzu bozmasın canım maşallah:)

büşra dedi ki...

teyze çok tatlı bi şey, ama benim oğlumun teyzesi yok, biz de kuzenden teyze yaptık oldu :) Bacım gibidir kendisi, sizinki de ne güzelmiş Allah muhabbetinizi artırsın

cadı dedi ki...

o teyzeyi tanıma şerefine ermiş şanslı kullardanım bu yazıyı okuduğumda bi kez daha anladım ne kadar şanslı olduğumu:) Allah mutluluğunuzu daim etsin eksilmesin artırsın.... buarada ben kimim die merk ederseniz o kokoşun cadısıyım :)