2 Ocak 2011 Pazar

6 Aya Yaklaşırken

Kızım da son 1 haftadır hızlı bir değişim oldu sanki. Artık her şeyin o kadar farkındaki ve ben galiba onu biraz fazla şımarttım yani en azından eşim bile öyle söylüyor ama açıkcası ben bu durumdan hiç de rahatsız değilim. Tamam ağlayınca fazla dayanamayıp hemen kucağıma alıyorum ve o cingözde bunun farkında olduğu için yatarken bile kucağımdan ayrılmamak için ağlıyor hem de ne ağlama. Biraz bekletsem ya da ilgilenmesem deliriyor öyle bir ağlıyor ki o ses ondan mı çıkıyor inanamıyorum. Ama kucağıma alır almaz susuşundan da tamamen numara yaptığını anlıyorum ama nasıl baş edeceğim bu durumla bilmiyorum hatta nurturia annelerinden bu konuda fikir almak zorunda kalacağım galiba.
Oyuncak dışında her şeyle ilgilenmeye başladı küçük hanım, en sevdiği oyuncak ne diye sorsalar düşünmeden kumanda derim. Kızıma asla TV izlettirmediğim için ki bunu 3 yaşına kadar sürdürmeyi düşünüyorum ( hatta bu konuya da bir yazımda değinmeliyim) o da kumandayla idare ediyor galiba;) Kumandadan sonra ıslak mendil paketleri ve benim en favori dergilerim onun da favorileri. Yani eline oyuncak versem oyalanmaz ama kitap ya da dergi versem sayfalarını çevirir, yırtar, ısırır hatta bıraksam yer ama oyalanır bir şekilde. İyi bir kitap okuyucusu olacak galiba resimden de belli değil mi?

Bir de ayaklarını artık ağzına götürmeye başladı ve o kadar şeker kiJ ama tercihi çıplak ayak, ayağında çorap olunca hiç ilgilenmiyor ama eğer ki çıplaksa o ayak değmeyin keyfine. Bir bebek gördüğüm zaman en bayıldığım şey ayaklarını tutup oynamalarıydı ve kızım bunu ne zaman yapacak diye sabırsızlıkla bekliyordum, sonunda başardık.
Yatak huyumuzda tamamen değişti. Artık o küçük karyolasına yatmaktan nefret ediyor, herhangi bir yere, koltuğa, kendi yatağıma, yere yatırayım uyumaya devam ediyor ama o karyolasına girdiği anda basıyor ağlamayı acaba diyorum bunalıyor mu ki beni o kadar küçük yere koysalar bende çok sıkılırım. Yavaş yavaş yeni yatak arayışlarına başladık sanırım bu şekilde daha fazla devam edemeyeceğiz. Bir de uyurken dönme huyu çıktı ki bu hem iyi oldu hem kötü. Çünkü şimdi yan dönmekle beraber yüzüstü dönmeye de başladı ve benim aklım uyurken hep onda yüzüstü döndüğü an çeviriyorum ve bu duruma da bir çare arıyorum, yastık koyuyorum dönmesine engel olmak için ama o bile kimi zaman işe yaramıyor. Bebeklerin 1 yaşına kadar yüzüstü yatırılmamaları öneriliyor boğulma riskine karşı bu yüzden her an tetikteyim.
Bebekli hayata her gün yeni bir neşe ve yeni bir dert eklenirJ

1 yorum:

1şehzade1sultan anası dedi ki...

kitap sayfalarını çevirirkenki ciddiyete bak yaa canım kızımmmm