3 Şubat 2011 Perşembe

Çekmece karıştırmaca

Kızım hızla büyüyor hem de ne hız. Başarsa ne yaramazlıklar yapacak şimdiden okuyorum gözlerinden. Evdeki en alçak çekmecelerin dibine gidip açma çalışmalarına başladı bile. Hatta geçen gün bir baktım açtı ve yüzüne çarptı çekmeceyi ama ben yanındaydım tabi şiddetli bir çarpma değildi. Yine de artık daha dikkatli olmam lazım. Bir de koltuklara yapışıp elleriyle yukarı yukarı çıkmaya çalışıyor, yakında tutunup kalkmış görürsem şaşırmayacağım.
Çocuğum olmadan önce bebekli hayat kavramına bakışım başkaydı. Çocuklu bir eve gittiğim zaman etrafı karıştıran, sürekli elinde bir şeylerle gezen çocukları pek anlamazdım. Başkalarının evinde çekmece karıştırıp (karıştırtılıp) , yaramazlık yapan (yaptırılan) çocuklardan bahsetmiyorum bence o apayrı bir konu. Bu tamamen kendi evinde, annesinin yanında mutfaktaki çekmecelerden kaşık, kepçe vs. alıp ortalıkta gezme potansiyeli olan çocuklar sınıfı. Hatta annesinin özenle topladığı evi bir anda oyuncaklarıyla savaş alanına çeviren çocuklar. İşte bunlar bana bayağı acayip gelirdi, anlayamazdım o çocuğun bu yoğun karıştırmaca enerjisini hatta ne yalan söyleyeyim hiç de hoşuma gitmezdi bu çocuk tipi. Ama ne zamanki kızım oldu ve ben çocuklu hayatla ilgili yoğun araştırmacı bir ruha dönüştüm anladım ki bu kimi zaman engellenemez bir durum hatta engellenmemesi de gereken. Ev ortamında çocuğun ulaşacağı her şeyi ve her yeri ona göre dizayn edip, onu ev içinde özgür bırakıp kendini yapma, etme, hayır vb. kelimelerden soyutlamakmış aslolan. Kendisine zarar verebileceği şeyleri birer birer yok edip ona en güvenli ortamı yaratmakmış yapılması gereken.
Yavaş yavaş anlıyorum ki aslında kızımın orayı burayı ellemeye çalışması, bir şeylere ulaşma çabası benim çok hoşuma gidiyor. Yarın öbür gün bütün bir çekmeceyi boşaltmış halde görürsem kızmak ne kelime sevincimden öleceğimJ Çekmecelerin içini çoktan kontrol ettim güvenlik açısından ne olur ne olmaz diye. Başkalarının evinde sınırlarını bilen ama kendi evinde özgür bir çocuk yetiştirmek istiyorum.  Evde ilgisini çeken her çekmeceyi beraber boşaltıp, ona tek tek anlatmak istiyorum merak ettiklerini. Önemli olan bu çekmece boşaltma işinin onda bir alışkanlık ve tamamen yaramazlık halini almaması aksine öğrenip, tüm meraklarını giderip, daha sonra da yaramazlık boyutunda olabilecek şeylerden uzak durması sanırım. Bu konuda eğitici bir yaklaşımla olayı tatlıya bağlayabiliriz inşallah.
Bu benim anneliğim ve bu da geçmişte aman ne yaramazlık (?) diye nitelendirdiğim şeylerin anne duygusallığıyla zihnimde yön değiştirmiş boyutu.

Hiç yorum yok: