12 Mart 2011 Cumartesi

Süt kızıM

Her ne kadar bazıları süt kardeşliği demode, Anadolu’da bir gelenek, hatta cehalet vs. olarak değerlendirse de ben süt kardeşliğin kutsallığına inananlardanım. İnancım gereği de süt kardeşliğin aynı anneden doğmak kadar gerçek bir kardeşlik meydana getirdiğini biliyorum. Eğer ki bir annenin sütü yoksa ister köyde, ister şehirde, ister uzayda yaşasın bebeği için başka bir annenin sütünü talep etmesi bana çok doğal geliyor.
Benim de süt kızım var, kızımın da bir süt annesi. İlkokul da yediğim içtiğim ayrı gitmeyen biricik dostumla aramıza farklı semtler girmiş ve birbirimizi kaybetmiştik. Ta ki bir gün akşam vakti otobüste giderken ona rastlayana kadar. Yıllar sonra aynı semtin farklı mahallelerinde oturuyor olduğumuzu öğrenmek bize hem bu kadar yakınken uzak kalmanın üzüntüsünü, hem de her şeye rağmen birbirimizi bulmuş olmanın sevincini yaşatmıştı.
Biz 3 ay arayla evlendik ve 23 gün arayla dünyalar güzeli kızlarımıza kavuştuk. Biz hamileliğimiz boyunca her şeyimizi paylaştık ve biz aynı hastanede aynı doktorun yardımıyla doğumumuzu gerçekleştirdik. Yaşadığımız şehrin bir ucunda o bir ucunda ben yaşamamıza rağmen, aramızda kilometrelerce yol olup ulaşımımız saatlerce sürse de birbirimize kavuşmanın bir yolunu hep bulduk. Biz hamileliğimiz boyunca doktor randevularımızı hep aynı güne aldık, bebeklerimiz doğunca onların randevularını da aynı güne aldık ve yine buluşmayı başardık. Bu güzel dostluğumuza, bunca paylaşımımıza kızlarımızı da ekledik ve ben onun kızını o da benim kızımı emzirerek kardeş yaptık onları, aile olduk, akraba olduk. Bir başkası kızlarımızı emzirse kıskançlıktan çatlayacağımızı ama birbirimiz olunca hiç de kıskanmayıp aksine mutlu olduğumuzu itiraf ettik birbirimize. Ben Zehra’mı deli gibi sevip özlerken, o da Nurefşan’ı deli gibi sevip özledi. Her kavuşma öz kızımıza kavuşmaktan farksız bir sevinç oldu bize, kah ağladık hasretten kah sevindik kızlarımızın kazandığı yeni yeni özelliklere, bazen kameralı görüşerek, bazen konuşarak, bazen yazışarak hep şahit olduk kızlarımızın ilklerine.
Benim 2 kızım var ve onun da. İşte bugün de kilometreleri aşıp kavuşma günümüzdü. İşte süt kızım, işte süt kardeşler;
Bu ilk kardeş oldukları gün:) Soldaki süt kızım, sağdaki kızım..

 Bu da bugünkü kavuşmamız:) Sağdaki süt kızım, soldaki kızım..

4 yorum:

ASLI dedi ki...

Ne güzel..Ben de cok istemistim ama süt kardesligi icin böyle bir arkadaslikta cok önemli.Öpüyorum kizinizi ve süt kizinizi :)

Sitare dedi ki...

ay ne şirinler.ben de inanırım buna.hem süt kardeş olunca -eğer biri kız bir erkek olsaydı çocuklar-evlenemezler de.Allah bağışlasın melekleri annelerine.

İkiz Annesi dedi ki...

Çok güzel bir paylaşım ama dediğin gibi bunu doğru ve can dostum diyebileceğin biriyle yapınca daha anlamlı oluyor.
İnşallah hiç ayrılmazsınız canım:)
İkisi de çok tatlı 41 kere maşallah:)

Eymen'im dedi ki...

Allah nazarlardan saklasın. Çok güzeller maaşallah. Ama ben oğlumu paylaşamazdım çok yakın da olsa başka biriyle. Büyük konuşmak gibi olmasın ancak, çok zorunlu olmadıkça, başka bir bebeği emzirmeye de razı olmazdım sanırım. Çok uzak ve farklı geliyor bana. Ama sizi kutlarım gerçekten. Hem arkadaşlığınız, hem de kardeşliğiniz ömür boyu sürer inşallah. Dostlukları da devam ettirmek büyük meziyet bu zamanda. Sevgiler...