12 Mart 2011 Cumartesi

Dağınıkken iyiyim ben

Sonunda evime bir tanım buldum; bekar evinden hallice…
Yok olmuyor işte deniyorum ama olmuyor. Ben olamıyorum öyle mükemmel ev hanımı. Her gün evini silip süpüren, 15 günde bir camları silen (haftada bir silende vardır mutlaka), haftada bir evde çekilmedik tek bir eşya bırakmadan altlarını temizleyen, koltukları da silip her gün yatak yorgan silkeleyen, avizelerin, prizlerin akla gelmeyecek en alakasız yerlerin tozunu alan, bir toz aldığında kalorifer peteklerinin arasına varana kadar titizlenen, cam kenarları, kapı üstleri, girintileri, çıkıntıları, süpürgelikler, her şeyin dört dörtlük bir düzenle katlanıp konulduğu giysi dolapları, çamaşırlıkta asla biriktirilmeyen kirliler, asılıp kurumasıyla toplanması katlanması ve hatta ütülenmesi bir olan çamaşırlar, kullanılmasıyla gerek elde yıkanarak gerek bulaşık makinesiyle ortadan yok edilmesi  bir olan bulaşıklar hatta bir de bebekli anne için biberonlar, özene bezene ütülenen atletler, çamaşırlar hatta çoraplar ve dahası… bana göre değil. Ben bu olamam imkansız bile değil hadi imkansız biraz zaman alır diyen olur belki.
Yok işte olmuyor ne yapsam ben bu evi pırıl pırıl, derli toplu tutamıyorum. İlla ki dağınık, illa ki hep var bir eksik. Cam silmek zaten mizacıma ters, ince ev işinden de hiç hoşlanmam. Tamam süpürüyoruz o da doğal olarak, bir de 2-3 günde bir siliyoruz o da doğal olarak çünkü “baby at home”, iyi hadi haftada bir toz da alıyorum ama camıydı, kapısıydı, prizin üstüydü altıydı beni sarsar. Bir de duvar silenler vardı onu eklemeyi unutmuşum. Ben o kadar ince işi hem bebek bakıp, hem ders çalışıp, hem yemek ve evin rutin işlerini yapıp, bir de blog yazıp;) nasıl yapabilirim. Benim evim hep misafir geleceği zaman pırıl pırıldır o da son 12 saat içinde yapılan hummalı bir temizleme çalışmasıyla.
Yapabilenlere helal olsun diyorum ama benden öyle bir ev hanımı profili çıkmaz. İyiyim ben böyle hatta dağınıkken daha bir huzurluyum.

8 yorum:

Sitare dedi ki...

:))kendimi okudum yaşasın yalnız değilim.evimi en çok misafir gelmezden 10 dk öncesinde seviyorum.en muhteşem haliyle gözüküyor gözüme.sonrası pis pasak darmaduman,karman çorman.daha tanım kalmadı sanırsam.hihoohoooDDDDD

İkiz Annesi dedi ki...

Herkesin bir tarzı olması normal arkadaşım belli kalıplarda olunmuyor zaten.
Ama o anlattıklarının hepsini yaptığımı söyleyebilirim.Boya yeni yapıldı henüz duvar silmiyorum :)

Unknown dedi ki...

ay bende niye bu kadını okuyorum diyorum kan çekiyor kan.al benden de o kadar:)
eşime hep derim temizliği çok severim ama yapan başkası olursa:)

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

ikiz annesi süpersin:))gerçekten ben yapamıyorum ama yapana da hayranım..
Sezobigo ve sitare sizi tanıdığıma çok sevindim;))

pelinpembesi dedi ki...

canını sıkma arkadaşım ,kim nasıl mutluysa öyle olsun..enejimiz zaten az bir de bunları dert etmeyelim :))

Adsız dedi ki...

benim de kızım 5,5 aylık..onunla yeniden doğdum diyebilirim..ne varsa bu kızlarda çok seviliyor:))o delilikten bende de var.. ve o dağınık halden:))biraz ifrat tefrit var bende sanırım..dağınık olunca hepten felaket..düzenli olunca hepten gıcır gıcır..ama ikisinin ortasını yani normalini hiç tutturamadım..:p sırf bunun için oturup dua ettiğim bile olmuştur hani!o derece de rahatsızım bu huyumdan..cam silmeye gelince..kısaca cam silmek ve ütü olaylarını "nefret" kelimesiyle açıklayabilirim:))nefret kelimesini hiç kullanmayan biri olarak.. en son eşim artık parayla kime ütületebiliriz bunları diye soruyordu..neredeyse bi fobi!!ütü fobisi diye bişiy varsa kesin bende vardır o!:)) ah ahh.biraz da bunların okumuş kız hastalığı olduğuna inanıyorum.. ev kadını olarak yetiştirilmememize bağlıyorum..hoş,dağınıklık en çok bir ruh durumudur..için dağınıksa ,dışının düzenli olması ihtimali var mıdır sahi..:) velhasıl,ben gençken de masam hep dağınıktı..masamı özledim yaw..:))

sevgilerimle..

deniz.

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

deniz seni tanıdığıma memnun oldum;) iyiki yazmışım bu yazıyı yalnız olmadığımı gördüm en azından
bu arada ben evlenince de yaptım öyle bir masa kendime, dağınıklık içindeki düzenim hala mevcut;)))

Başka Anne dedi ki...

ben de öyleyim ben deeee. benim misafir geldiğinde bile pek parlak sayılmaz evim. :)))