4 Mart 2011 Cuma

Düzenli bebek iyidir

Bu yazıyı yayınladıktan sonra inşallah düzenimize dair hiçbir şey değişmez çünkü ne zaman kızımla ilgili olumlu şeyler konuşsam hep durum tersine dönüyor. Çoğu anne de böyle söyler ve nazara inanır. Yine de bu konuyu paylaşmam gerektiğine inanıyorum.
Bebek sahibi olduğumdan beri en büyük takıntım bebeğimin kendine ait bir düzeni olmasıydı. Uyku ve yemek saatlerinde belli bir rutini yakalamaya çalıştım hep. Düzeni olan bebeğin daha mutlu, daha sakin ve daha huzurlu olduğuna inanıyorum. En azından kendi kızımda yaşadığım bir tecrübe bu.
Kızımın yemek ve uyku saatleri gündüz ve gece olmak üzere belli bir rutin içinde gidiyor. Kimi zaman yarım saatlik oynamalar olsa da genel kuralı bozmuyor bu durum. Çok sıkıntılı ya da hasta olmadığı sürece durum değişmiyor. Hasta olduktan sonra da tekrar eskiye dönüyor ki bunu da tecrübe ettim. Hiç düzelmeyecek sanmama rağmen hastalığı atlatıp belli bir süre geçince düzenine geri döndü. Akşamları 20:00-20:30 arası yatırıyorum ve derdi yoksa öylece gidiyor sabaha kadar. Gündüz uykuları iki parça halinde belli bir rutinde devam ediyor. Çok şükür ki yaklaşık 8 aylık bir bebeğin uyuması gereken uykuyu uyuyor.
İşte iyi ki böyle yapmışım, iyi ki uğraşmışım ve yakınlarımdan kimileri çok abartıyorsun, biraz rahat bırak vs. demesine rağmen iyi ki ısrarla kızıma bir düzen kurmuşum dedim yine dün akşam. Dün büyük halamızın vefat haberini aldık ve gece saatlerine doğru taziyeye gitmemiz gerekti. 80 yaşın üzerinde olan halamıza tekrar tekrar rahmet diliyorum. Kızım uyuyordu ve kayınvalideme emanet edip gönül rahatlığıyla gittim. Çünkü biliyordum ki normal şartlar altında kızım uyumaya devam edecekti. Gece saat 01:30 gibi döndüm eve ve geldiğimde hiçbir problem yoktu, miniğim uyumaya devam ediyordu.
Düzenli bebek iyidir çünkü hayat kolaylaşır ve anne daha bir rahatlaşır.
Düzenli bebek iyidir çünkü o huzurlu olursa anne daha bir huzurlu olur.
Düzenli bebek iyidir çünkü acil durumlarda bile düzen içinde hareket eder ve kimseyi üzmez.
Maşallah(!)

3 yorum:

Eymen'im dedi ki...

Maaşallah. Allah nazardan saklasın. Sevgiler Nurefşan'a.

YETENEK-SİZİN dedi ki...

Rabbim meleğinizi nazarlardan saklasın...

ÇokBilmiş dedi ki...

Fıtık ameliyatı oldum, o nedenle bir süredir yazamıyordum. 18 aylık bebeğim varken fıtık ameliyatı olmaya cesaret edebilmemin ve sonrasında da evdeki düzeni koruyabilmemin tek nedeni kızımın günlük düzenidir. Düzen iyidir. Maşallah :)
http://sormabulmadunyasi.blogspot.com/2011/03/emziren-anne-bel-ftg-ameliyat-olabilir.html