10 Ocak 2012 Salı

21. Hafta: Enerjik Bebek

Bu yazının her satırını gözlerinden sevgi fışkıran bir anne yazıyor. Karnında tam olarak akıl erdiremediğin şekilde var olan, oluşumuyla ilgili bütün bilimsel ve mantıklı açıklamalara rağmen hep zihninde bir yanı eksik kalan, bir canlıyı içinde büyütmek ve onun insan oluşuna tanık olmak nasıl bir şey böyle…
Dün yeniden gördüm bebeğimi, hele ki o 3 boyutlu ultrasonografide eli ayağı hiç durmayan, bize bakıp gülen, gözlerini kısan, elini başının altına koyup keyif çatan hallerine tanık oldukça bir kez daha yaratılmanın ne muhteşem bir şey olduğuna şahitlik ettim. 28 cm. boyunda, 500 gramlık yakışıklı bana içimden gülümserken işte mutluluk tam olarak bu dedim.
Etrafta önce kız denip sonra erkek olduğu anlaşılan ya da tam tersi durumlara tanık olduğum için, doktoruma “iyice bakın hala erkek mi” diye sordum. O da kanıtlarıyla beraber yeniden göstererek %101 erkek emin olabilirsiniz dedi.
Erkek çocukları biraz daha hoplayıp zıplayan, enerjik, yerinde duramayan, yaramaz tipler olurlar en azından gözlemlediğim kadarıyla bu konuda kızlardan bir adım daha öndeler. İstisnalar vardır mutlaka. İşte bizimki de maşallah şimdiden enerjik, yerinde durmayı pek sevmeyen bir tipe benziyor. Kısaca, bu defa farlı şeyler yaşayacağımı hissediyorum.
Ağrılarım konusunda da danıştım doktoruma. İkinci hamileliklerde daha fazla ağrı olmasının normal olduğunu, korkacak bir durum olmadığını, her şeyin şükür ki yolunda gittiğini ama kızımı kaldırmamam gerektiğini söyledi. Özellikle ayakta kucağıma almam vücudumda denge problemi yaratacağından ağrılara yol açarmış ve ben bunu çok yapıyorum. Bir de içinde bulunduğum tempoya göre gayet iyi olduğumu ekledi. Ayrıca, kalsiyum takviyesi verdi ve bu benim için iyi oldu. Çünkü çok fazla süt içebildiğimi ve hatta yoğurt yiyebildiğimi söyleyemem.
Bir de kilo meselesi var. Şuana kadar 7 kilo almışım, iyi yiyorsun herhalde diye imada bulundu doktorum ama yine de hem kızıma, hem okula, hem eve koşturma içinde enerjimin düşmemesi için yememin doğru olduğunu söyledi. Kısaca, vereceğime inandığım kiloları alabilirim ve bende tam olarak öyle yapıyorum.

10 yorum:

Şerife dedi ki...

bende geçen hafta gördüm 3 boyutlu olarak hatta resmi çerçevelettim :)

xcelis dedi ki...

karanlıkta aydınlanan dünyasıyla bi mucize başka bişi olamaz bende gelebilirim inşallah bu zamanlara Rabbim kolaylık versin.

Unknown dedi ki...

çok sevindim sevde heyecan yaptım:)bana görede hep kızlar kıpır kıpr gelir belki kendi oğlumdan pay biçiyorum:)
allah kuçağına almayı nasip etsin
sevgiler

Bap dedi ki...

ohh ne güzel bir kızdan sonra erkek...sende farklı iki cinsiyetin tadına varacaksın. Gözlemlerime dayanarak söylüyorum kızlar daha haylaz:) sevgiler

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

Serıfe; yok bak o kadarını yapmıyorum ben en azından şimdilik;)
Xceles; ınsallah teşekkür ederim.
Sezobi go; çok teşekkür ederim canım.
Bap; benim etrafımdakiler mi öyle ya da benim kızım daha küçük ondan mı algılayamıyorum acaba zaman gösterecek, dediğin gıbıyse yandık;))

Unknown dedi ki...

A cinsiyeti erkekmiş...Ne güzel ,sağlıkla dünyaya gelir inşallah...
Kızım yok ama oğluma hamileyken karnım yarılacak sanıyordum.Bazen resmen domalıyordu karnımda..Bir yerde dizi bir yerde poposu...Elinde olsa fırlayacaktı...Çok iyi anlıyorum seni..
Doktorun haklı galiba canım ,kucağına alırken dikkat etmen lazım.Hem doğumdan sonra kızını doya doya alırsın kucağına..sayılı zaman çabuk geçer...

yaruze... dedi ki...

o karnımdaki tekmeleri o heyecanı öylesine özlüyorum ki..
Bu denli zor olmasa büyütmek her sene bir tane doğururdum kesin :)
Sevgiler...

#birfotoğrafbiryazı dedi ki...

kalsiyum önemli...
Zihin gelişimi için omaga da...
Ayrıca aknsızlığın varsa o da direk bebeğin kansız doğmasına yol açar...

Çok güzel anlatıyorsun özendirmeye devam:):)

Adsız dedi ki...

Şimdi okudum, çok çok sevindim. Hayırlısıyla, sağlıkla gelsin yakışıklı. Ama blog adın n'olucak şekerim, alınmasın oğlan sonra :)))

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

Rüzgarlıgunler; ona çözümü buldum bile canım çok yakında sürpriz;)