16 Aralık 2011 Cuma

Çocuk YAPMAMA Hakkı!

Etrafımda çocuk sahibi olmak için uğraşan arkadaşlarım da var, çocuk sahibi olmayı erken bulanlar da. Özellikle, çocuk sahibi olmak için didinen, dualar eden ama her şeyin hayırlısıdır deyip manevi anlamda kendini teskin edebilen arkadaşlarımın tüm psikolojisini tek cümleyle bozabilen insan(!) çeşidinden bahsetmek istiyorum.
Cidden merak ediyorum, bir insanın çocuğunun olup olmaması niye bir başkasını ilgilendirir?
Herkes illa ki evlenip de aradan 2-3 yıl geçmesine rağmen çocuk sahibi olmadıysa, toplumdaki bu garip tipler tarafından “ Hadi artık çocuk yapmıyor musunuz? Neden hala çocuk yapmıyorsunuz? Bir problem mi var yoksa hala çocuk yapmadınız?” türünden envai çeşit sorulara maruz kalmak zorundadır (!)
Bu gerçekten bize has bir durum mu merak ediyorum çünkü insanlar nasıl başkalarının yaşamları üzerinde, tercihleri üzerinde kendilerinde laf söyleme-sorgulama hakkı buluyor düşünüyorum ama içinden çıkamıyorum. Üstelik bunu insanın sadece en yakın akrabası yapmıyor, komşusu, iş arkadaşı, bıdısı, dıdısı vs. de yapıyor. Milletin işi gücü yok, derdi tasası yok kim evlenmiş, kimin çocuğu olmamış, çocuğu olmadıysa neden olmamış şeklinde yeni işler(!) üretiyor kendisine.
Bir de çocuğu olmayanları sorgulayıp neden çocuğu olmadığının, kendi tabirleriyle suçun(!!!) kadında mı? erkekte mi? olduğunu bulma çabalarının yanı sıra, keyfi olarak çocuk yapmama hakkını hiç kimseye vermeyip herkesin çocuğu olmalı mutlaka kampanyası yürüten türler de mevcut.
Bir çocuğum olmasına rağmen, ben bile bu insanların varlığından rahatsız olup tahammül edemiyorum ki diğerleri ne yapsın. Bekar olan kişiye evlen baskısı, evlenene çocuk yap baskısı, çocuğu olana ikinci çocuk baskısı vs. işte asıl mahalle baskısı budur.
Ne zaman ki, bir başkasının hayatının, tercihlerinin, eksiklerinin ve fazlalarının diğer bir başkasını ilgilendirmediği herkesçe kanıksanır, işte o zaman gerçekten “medeni” bir toplum olmayı başarmış oluruz. Bu cehalet üzerimizden kalkmadığı müddetçe, üniversitelerin dolup taşması nafile çünkü bu insanların varlığı tüm toplumun üzerine daima kara bulut olacak.

3 yorum:

Ayla dedi ki...

Eşimle sözlüyken bunalmıştım ben bu sorulardan anneme evlenince bitecek neyse ki dedim.Yok Ayla bitmez dedi kesinlikle bitmez.Sevgilisi varsa ne zaman isteyecekler sonra ne zaman söz, sözlüysen ne zaman nişan,nişan olur ne zaman evlilik.Evlilik olur ne zaman çocuk demişti. Çocuktan sonra susarlar o zaman dediğim de olur mu hiç ikinci cocuk ne zaman derler.İkinci çocuğu yapsan da fayda etmez üçüncü çocuk ne zaman sonra başka başka sorular....Bu böyle hiçç bitmez,hayatını başka insanların hayatlarına burnunu sokmak için adayanların sorusu malesef hiç bitmez..

Nil dedi ki...

Çok doğru yazmışsın. Bize çok iş düşüyor çocuklarımızı yetiştirmek hususunda

Pratik Anne dedi ki...

Cok guzel yazmissin. Ellerine saglik. Iki secenek var: Ya sizi ilgilendirmez, sana ne;
Veya: Her gece sevisiyoruz kocamla, gelip kontrol etmek ister misin ?;
veya: Cocugu yapinca gelip sen mi bakacasin, ikincisini yapinca evin isine sen mi yardim edeceksin?
diyebilmek lazim. Anlayana!