7 Aralık 2011 Çarşamba

16.Hafta: Baş Ağrıları

Başım ağrıyor, migrenim var! diyen insanları öyle iyi anlıyorum ki artık. Hayatımda baş ağrısı nedir bilmeyen ben, özellikle anneannemin migrenine çok şahit olmuşumdur. Başını tutup, koltuklara yatışı her gözümün önüne gelişinde aslında onu hiç de anlamamışım diyorum. Meğer bu baş ağrısı denilen şey, ne berbat bir şeymiş.
Benim baş ağrımda ise ayrı bir orjinallik var, kendisi bilinçli baş ağrısı. Dakikasını geçirmeden her akşam saatler 18:00’ı gösterdiğinde saplanıyor başıma. Bu haftayı tamamen bu eziyetle geçirdim yani, çözümünüyse bir türlü bulamadım. Ağrı kesiciyi çok ama çok zorda kalmadıkça almayan ben, eğer ki böyle bir şansım olsa alırdım mutlaka.
İşte ben böyle her akşam saatinde yataklara düşerken, eğer ki eşim gelmediyse kızımı idare etmekte inanılmaz zorlanıyorum. Kızım da babasının geliş saatlerine yakın daha bir aktif olup, baba diye diye kapılara dayanan uyuz bir tip oldu. Uyuz diyorum çünkü hala anne sözcüğünü üst üste beş kez söylediği görülmemiştir ve hatta anne dediği zamanlarda bana değil başka taraflara bakmayı tercih etmesi de cabası.
Bu hamileliğim, kızımda geçirdiğim hamileliğin en az beş katı kadar daha zor geçiyor diyebilirim. Yüküm çok olduğundan desem, aslında tek yüküm kızım ve tabi ki okul. Ne ev işi, ne yemek, ne de başka bir şey… Hiç yorduğumu söyleyemem kendimi. Tüm boş vakitleri uykuyla değerlendirecek kadar aktifim gün içinde.
Bu arada kendime yeni yeni işler çıkarabilirim, eğitim anlamında. Yapabileceklerimi, ikinci gelmeden yapsam hiç fena olmaz dimi? Şuan kesin bir şey olmadığı için söylemiyorum ama olursa elbette açıklayacağım.
Bir de, hani derler ya ikincide hareketler daha çabuk hissedilir diye. Henüz içerden bir hareket ya da sinyal alamadım. Ben zaten bu hareket olayını hep geç algılayan gruptanım. Daha doğrusu, bazen hareket desem mi, demesem mi? bir şeyler hissediyorum ama kondurmuyorum. Ben harekete hareket demem, net olarak emin olmadıkça.

4 yorum:

ruzgarligunlervegeceler dedi ki...

Ben kronik migren hastasıyım. Hamileliğimde neler çektiğimi bir ben bilirim, bir Allah. Yalnız masaj yağıyla masaj yaptırıyordum kocama, gerçekten iyi geliyordu. Benden ilgi bekleyen bir çocuğum yoktu o zaman tabii. Hormonların çok değişken olduğu belli bir dönemde zirve yapıyor ağrılar, 18 hafta civarı çok azalmıştı benim yanlış hatırlamıyorsam.

Adsız dedi ki...

S.A. TEVAFUKEN GÖRDÜM SİTENİZİ VE YAZINIZI SİZE HACAMAT OLMANIZI TAVSİYE EDERİM. MÜTHİŞ BİR ETKİSİ OLUYOR. ÖZELLİKLE MİGREN İÇİN. GERÇİ ŞİMDİ HAMİLESİNİZ HAMİLELERDE OLUYORMU BİLMİYORUM AMA EN İDEAL ÇÖZÜM HACAMAT..GEÇMİŞ OLSUN

sezobigo dedi ki...

sevdecim hadi sen hamiliğiğe bağladın bende her akşam istiznasız her akşam 6 dan sonra ağrıyor.Bende havalara bağladım artık:)
Senin işişn zor bende hap almayı hep son ana bırakırım hiç sevmem çekiyorum nedense.
benim oğlumda ilk kelimesi "anne " anne memi"ydi bayılırdım .şimdi baba delisi oldu hatta benim hayır dediğim herşey için ondan onay bekliyor baba "hayır" dediğinde ikna oluyor.Sallanılacaksa baba sallasın üstünü giydirecekse baba :)
Hatta geçen gün sinirlendim ikisinede kızdım gittim yattım bakın dedim madem istenmiyorum.Dümbük bütün gün benimle fıstık gibi geçiniyoruz grliyor sarılıyor ,öpüyor ama baba eve giriyor benim olayım bitiyor:)
yani bunlar küçük değil çok bilmişler:)

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

Rüzgarlıgünler; Çok teşekkür ederim inşallah dediğin gibi yakında geçer, ne zor birşey bu baş ağrısı kronik diyorsun bir de sabır diliyorum sana.

Adsız; Teşekkür ediyorum.

Sezo; Seninki havalardansa belki benimki de havalardandır;) Elle tutulur bi hamilelik var ya şimdi ne olursa hemen ona bağlıyorum ben.
Aynen, babayı görünce anında ikinci plandaki yerimi alıyorum bende.