30 Mayıs 2011 Pazartesi

Bebekte Marka

Marka takıntısı… Çok olmasa da vardır bende biraz. Bu halimden pek memnun değilim ama her türlü alışverişimde markanın üzerimde olumlu yönde etkisi vardır. Giyimimde önem veririm kaliteye, markasız şeylerde de yok mudur kalitelisi? Vardır mutlaka ama bana denk gelmiyor, bazı şeylerin duruşu bile başka oluyor. Çok zengin değilim ama 3 tane değil 1 tane giyerim, kaliteli giyerim ve belli bir standardı korurum. Neyse lafı dolandırmaya gerek yok itiraf ediyorum, var bende bu hastalık. Belli başlı markalarım vardır ve pek de çıkmam dışına.
Geçenlerde kardeşim kızım için hediye bir şeyler almış. O tam bir marka takıntılısıdır ama öyle böyle değil. Kızıma aldığı kıyafetler de, oldukça pahalı olan bebek giyim markalarına ait. Tutturmuş, benim yeğenim cool olacak diye:) Şakası bir yana, içim acıdı ödediği paraları duyunca.
Bir insanı anlayabilirim, kalite der, o der, bu der ama bebeği anlayamam. Bir bebek yani sürekli büyüyen bir varlık, kaç ay giyebilir ki bir kıyafeti. El kadar kıyafetleri fahiş fiyatlara satanlara söyleyecek sözüm yok elbette her şeyin bir alıcısı var ama şahsen benim vicdanım sızlar. Çok ama çok zengin olsam, hani benim için çerez parası;) bile olsa vermem o kıyafetlere o paraları. 3 ay giyilecek bir kıyafet için, tamamen israf olduğunu düşünüyorum bu harcamanın.
Mesele marka değil, mesele para değil bence mesele israf… Paran olsun ya da olmasın fark etmez çünkü benim gözümde durum değişmez. Ortalama kalite de bebek kıyafetleri benim için yeterli çünkü zaten kızım bugün giyse yarın giymiyor. Dolabında 2-3 kere giyip küçülmüş onca kıyafeti varken, kıyamam ben böyle bir harcamaya.
Not: Blogger’dan vazgeçmekten vazgeçtim, bu blogger benim de dengemi bozdu ama bloglara hala yorum yazamıyorum, bu problemin de düzeleceğine dair umudum var.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

bir yere gitmediğine sevindim:)
bende hiç yyoktur marka takıntısı hatta sırf marka diye yakışmayn ,güzel olmayan şeyleri giyenleri pek anlamam.Ama dediğin gibi kalitede başka birşey ve bunlarda bellli başlı markaarda kendini acayip hissettiriyor.Paramın olduğu kadar alırım ama hoşuma giden şey pazzarda dahi olsa hiç gocunmam:)
Bebek kıyafetlerinde dediklerine aynen katılıyorum yazık gerçekten .Ama işte zevk meselesi benimde bir tanıdığım var marka takıntılı ama bana göre değil:)

Reyhani dedi ki...

Canımcımm öncelikle bloglara giriş durumun inşallah düzelirde sen de evlerimize gonul rahatlıgıyla muhabbetlerınden eklentiler yapabilesin...
Benim şahsen istisnai durumlar dışında %99 marka takıntım yoktur...Benim için malının kalitesi önemli yani kumaşı önemli..bence de bebeklere bu denli tamamen bir suru paralar harcayıp (kıyafet için söyluyorum)marka şeyler adı altında küçücük şeylere bır suru para yatırımı yapılması biraz bana olumsuz geliyor..Sonuç ıtıbarıyle senın de degındıgın gıbı onlar daha kucuk henuz gunden gune gelışmektelere...EEE ozaman az gıyecekse yazık degıl mı o elbıseye ve o verılen paraya...
Ben buna karşıyımm tamamen...İlla magaza malı olacak dıye bır kaide olmamalı...Bence pazar malı daha iyi ve uygunnn..Sonucta pazara gelen urun de aynı malzeme aynı kumaş magazaya gıden de...
Bazıları keşke senin gibi bu açıdan bakabilmeyi bilse ne güzel olurdu değil mi
Kocamanından sevgilerrrrr canımmm

büşra dedi ki...

spor ayakkabı,gözlük dışında markaya hiç takılmam.Ama adı, tarafımdan kalite onayı almış markalar da vardır aslında.Aldığım ürünün kaliteli olmasını da gözetirim elbette.Aşağı yukarı anlıyor insan kaliteli malı, markaya takılmaya gerek yok.
Hele ki markalı ürün talep etmeyen çocuğa bu huyu alıştırmak da çok tehlikeli bence.
Doğrusun doğru.Parayı harcayacak daha önemli yerler var.İhtiyaç sahipleri mesela

Adsız dedi ki...

bende de marka takıntısı yoktur çok güzel markalarla çalıştım genç kızken ama şimdi onların kapısından bile geçmiyorum.evlenmeden önce kazandığım tüm parayı makyaj malzemezi-ayakkabı&çanta ve kıyafete yatırırdım herşeyin en güzeli ve pahalısı ama evlendikten sonra sorumluluk değişiyor giyime yine çok önem veriyorum ama çok pahalı bişey almaktansa uygun fiyatlı üç tane alıyorum.kızımada markalı alıyorum ama indirim dönemlerini bekliyorum.mother care-wenice-kanz takip ediyorum indirimde güzel şeyler oluyor onun dışında lcw ve cichlid giydiriyorum hem kaliteli hem uygun...