16 Aralık 2010 Perşembe

UyKu MaCeRaSI

Her annenin en temel problemidir uyku, hele ki daha yeni anne olmuş olanların. Benim bile hala kimi zaman sorguladığım bir mesele aslında. Herkesin kendine özgü uyutma yöntemi vardır mutlaka, kimileri Ferber, Traccy Hogg yöntemlerinin peşinden gider uygulamak için çırpınır durur, kimileri ayakta sallar kimileri bir batteniyenin içinde, bazısı ana kucağında uyutur bazısı mama sandalyesinde vb. işte bu liste uzar gider ama bebek uyutmak göreceli bir kavram ben buna inanıyorum tek bir doğrunun olmadığı gibi çok bir yanlış da yoktur aslında. Her uyutma şekli o annenin meselesidir nasıl alıştırdıysa öyle gidecektir ve kolay ya da zor sonuçta bir tek kendi çekecektir.
Nurefşan'ı doğduğundan beri hiç sallamadım ben hatta nedense beşiğini sallanabilen bir beşik aldığım halde hiç denemedim çünkü baştan kafaya koymuştum sallamayacağım diye ama şu da var ki gerçekten insan mecbur kalınca yapmaz mı denemez mi bence dener çünkü benim bile aklımdan geçmedi değil en huysuz olduğu zamanda ama kızım beni mecbur edecek kadar da zorlamadı bugüne kadar. Ben şanslıyım galiba ama tabi biraz da emeğim var bu işte. Baştan sallamadım dedim ya zaten bebekler yeni doğduğunda uyur sürekli sadece ilk doğduğu zamanlarda bi iki gece bizi ayağa dikmişti ağlaya ağlaya o zamanda kucakta evi turlamıştık defalarca. Ben hep gece ve gündüz kavramını yerleştirmeyi hedefledim en başından beri. Gündüz yanımda salonda uyudu hep ev de her türlü gürültüyü yaptım, tv açtım, ev süpürdüm o uyurken, geceyse sessizce yatak odasının ışığını loş hale getirip yatağına yatırdım ve yanında hiç konuşmadım ilk zamanlar hep emerken uyurdu zaten ama ben en başından beri gece ve gündüzden taviz vermedim.
Nurefşan annesini sadece 1 ay emebildiği için emzikli ama sadece uyurken gündüz almadı nedense uyanıkken ihtiyaç duymadı tabi almaması da daha iyi aslında ama benim uyutma rutinim yatağına yatırıp emziğini vermek ve bir de müzikli dönencesini açmak. Sanırım en başından beri sallamadığım için sallanmayı da hiç sevmez küçük hanım:) Uyumakta zorlandığı zaman kucağıma alıp pışpışlarım biraz uyur tabi ki uykusu varsa ama emziksiz müziksiz tamamen kendi kendine uyusun diye Ferber yöntemine de başvurmadım değil ne yazık ki denediğime de deneyeceğime de bin pişman oldum:( kızım o kadar çok ağladı ki onu  o kadar ağlattığım için hala kendimi affetmiyorum ve bu yöntemin benim kızımda işe yaramadığını iki denemeyle tescilledim sonra da tövbe dedim zaten bi daha mı asla hatta Ferber'e de çok ah etmiştim o sıra:)  Şimdi kızımın saatleri de oturdu gündüz uyku saatleri belli akşam da 8 bucuğa doğru uyuyor. Gündüz hemen yatar yatmaz kendi kendine uyuyorda akşam biraz mızmızlanıyo bazen sanırım bizden kolay kolay ayrılmak istemiyor.  Bu aralar diş çıkardığımız için daha da bi mızmızız ama bunlar da normal tabi. Şimdilik 5 aylık düzenimiz yerinde yarın ne olur değişir mi bilmem ama bu düzeni korumak için her anne gibi elimden geleni yapacağım;) Daha çoook değişir hiç heveslenme diyen de var, nasıl alıştırdıysan öyle gider diyen de bakalım zaman ne gösterecek...

Hiç yorum yok: