29 Şubat 2012 Çarşamba

28.Hafta: Tek Sorun Kansızlık

Bu hafta doktor kontrolü ve şeker yüklemesi haftamdı. Bu gebelikte her şeye sondan yetişir olduğum için, şeker yüklemesi de son noktaya kadar beklenenlerden oldu.

Kızımın doktora gideceğim gün ateşlenmesi sebebiyle hastaneye saat 10'dan sonra gitmek zorunda kaldım. O saate kadar aç kalıp bir de üzerine o korkunç limonatayı içip, 1 saatte öyle beklemek zorunda kalınca midem hamileliğin en büyük eziyetini çekti. Sonuçlar iyi çok şükür, hamilelik şekeri çıkmadı. Yalnız kan değerlerim hala epey kötü ve destek olarak yeni bir ilaç yazıldı.

Bebeğim detaylı ultrasonda 1 hafta önde çıkmıştı ancak şimdi 1.5 hafta önde çıktı. Önde çıkması demek, erken doğacağı manasına gelmemekle birlikte boy-kilo bakımından daha ileri olduğunu gösteriyor.

Kilosu: 1.380 gr.
Boyu: 34 cm.

Ultrason değerleri tam dört dörtlük doğru olacağı anlamını taşımasa da, benim her hamileliğimde bir önden gitme konusu olmuştur. Kızımın da kafası epey büyüktü ve doktorum son zamanlarında kafası üzerinde durup o kadar ölçüp biçerdi ki her defasında beni korkular sarardı.
Erken doğum riskim yok çok şükür, her şey yolunda. Hemen bacaklarımdan şişme oranım kontrol edildi. Tuz çok azaltılıp turşu, tuzlu peynir, zeytin vs. yasaklandı.

Bu arada asıl haberi sona saklamışım. Şuan tam olarak 69 kiloyum ve doktorumun hesaplarına göre 11 kilo almışım. Az kaldığı umuduyla 20'ye tamamlamadan atlatmayı hayal ediyorum. Yalnız kan sdğerlerim konusunu ciddiye alıp, üzerine doğal yollarla da eğilmem konusunda sonunda eşimden tepki aldım. Kendime bakmadığım konusunda çok şikayetçi. Benim için aldığı kuru üzüm ve bilimum diğer kan yapıcı şeyleri yemeyi ihmal ettiğim için ki her gün ne kadar tükettiğimle ve hatta tüketmediğimle ilgili miktar kontrolü yaptığını fark ettim, doğumun sonunda kan vermek zorunda kalacaklar sana bu gidişle diye kaşla göz arasında okudu canımı. Haklı mı? Haklı.

5 yorum:

BALLI LOKMAM dedi ki...

Hadi hayırlısı, bencede eşini dinle ve dikkatli ol....

ayak izleri-sevgi dedi ki...

maşallah bebişin kilosun gayet iyi.. seninkileri hiç takma, boşver.. doğumdan sonra 2 ay rejimle gidiyor hepsi.. şeker olayını halletmişsin çok şükür.. kansızlık için sana bir önerim var.. pancar pekmezi.. ben içtim.. çok yararını gördüm..

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

Ballı lokmam; teşekkür ederım.
Sevgicim; pancar pekmezini deneyeceğim pek duymadım bir arastırayım bulması falan zor olabilir.

Kuzunun annesi dedi ki...

Rabbim sağlıcakla kucagınıza almayı nasip etsin inşallah :) Kan ilaçlarınıda taze sıkılmış portakal suyula alırsanız ve tavada az pişmiş kırmızı etde yerseniz çok faydası oluyo bende yaşamıştım hamileyken çok işe yaramıştı :)

Adsız dedi ki...

Pancar pekmezini ben de duydum. Yalnız kalorisi de yüksek bayağı diye biliyorum.