16 Haziran 2011 Perşembe

Adı da Pek İlginç: 6. Hastalık

Kızım yine hasta oldu ama bu defa ki hikayemiz bol maceralı.
Geçen akşam kızımda hafif ateş vardı, sabah iyice artmıştı. Ateş dışında başka bir belirti olmayınca önce dişe yordum. Geçenlerde böyle ateşli ama sebebi bir türlü bulunamayan bir enfeksiyon atlatmıştık. Sadece ateş olunca, ilk başta hiç panik yapmadım. Sevdiğim blogcu arkadaşım ÇokBilmiş’in uyarıları sayesinde artık ateş ve hastalıklara son derece doğal yaklaşır oldum.
Kızımın ateşi 39-40 arası olunca, bir yandan bunun diş ateşi olamayacağını biliyordum, bir yandan da başka bir belirtinin olmamasına şaşıyordum. Gece boyu ateşi hiç düşmedi, hatta derece bir ara 40’ı gösterince biraz panik yapmaya başladım. Eşimle sabah erkenden doktora gitmeye çoktan karar vermiştik.
Çok memnun olduğum ve ilaca en son çare olarak başvuran özel bir doktorumuz var. Lakin dedim ya geçenlerde de böyle bir ateşlendik falan ama hiçbir sebebi bulunamadı. Canım eşim de, gel aile hekimine götürelim bakalım ne diyecek olmazsa kendi doktorumuza gideriz dedi. Nasıl uydum ben bu akla bilmiyorum ama uydum işte.
Aile hekimimiz tatlı bir bayan ama kızımın yüksek ve düşmeyen ateşini görünce bizi hemen en yakın devlet hastanesine sevk etti. Ben kendi doktorumuza gitmeyi içten içe istesem de, eşim her şey ücretsiz o da doktor bir deneyelim dedi. Peki dedim, onca hengamenin arasından acil diye poliklinik doktorunun yanına girmeyi başardık. Doktor, muayene sonucu orta kulak iltihabı+boğaz enfeksiyonu teşhisi koydu ve 5 gün iğne olmak kaydıyla 10 günlük antibiyotik tedavisi verdi.
Ben kızımın orta kulak iltihabı olmasına mı yanayım, ateşine mi yanayım yoksa yiyeceği onca antibiyotiğe mi? Kendimi mahvettim, mikrop kaptırdım, yok emziğini yıkamadım, yok mikroba alışsın diye yerlere bıraktım, titiz olsaydım böyle olmazdı diye yedim bitirdim kendimi. (Çokbilmiş bunları okuyunca dövecek beni:) )
2 gün iğnemizi paşa paşa olduk ama bugün bir de baktım kızımın vücudunda kırmızı kırmızı döküntüler oluşmuş. Hemen eşimi aradım ve tabi ki koşa koşa kendi doktorumuza gittik. Ben başladım söylenmeye, başta gidecektik, ne oluyor çocuğuma vs. diye. Arabanın içinde kızıma bir de kızamık teşhisi koyup, açtım çeşmeleri. Pek akıllı telefonumdan girdim nete, o küçücük ekranda bir kızamıklı çocuk resimlerine bakıyorum, bir kızıma. Belirtileri okuyorum 5 belirtiden 1’i bile tutsa tamam zaten benim için, mantık devre dışı.
9. ayında kampanya vardı, 1 yaş kızamık aşıları erken yapılmaya başlamıştı. Doktorların bir kısmı yapın diyor, bir kısmı yapmayın diyordu. Ben tabi ki yapmayın diyenlere uyup, 1 yaşı bekleyenlerden oldum. Aşıyı yaptırsaydım böyle olmazdı, kızım kızamıksa kendimi asla affetmem diye yedim tabi eşimin başının etini yol boyunca. Bir de aşı yaptırmamanın bütün suçunu ona yükledim ki, bunu nasıl başardım hala anlamıyorum.
Neyse doktorumuza kavuştuk, muayene etti ne orta kulak iltihabı, ne boğaz enfeksiyonu. Yok bir şeyi dedi, boşuna antibiyotik vermişler. Yazık çocuğa, antibiyotik verip böyle kapatıyorlar çocukları dedi. 6. hastalıkmış bizimki, yüksek ateşle başlayıp döküntüyle sonlanan ve havale ihtimali taşıyan, adı da pek ilginç tabi. Bayağı bir risk atlatmışız yani doktorumuz ilaca gerek yok, sakın antibiyotiklere devam etmeyin dedi. 6. Hastalıkla ilgili bakınız buraya.
Kısaca, o da doktor bu da doktor. Aradaki 7 farkı dakikada sayabilirim. Şimdi nerden çıktı bu aile hekimine gitme fikri diye eşimin başının etini yemeye devam ederken, kızıma iki gün vurdurduğum antibiyotik iğneleri ve onun gözyaşlarını düşündükçe daha da sinir oluyorum.
Zararın neresinden dönülse kardır, ya 10 gün verseydim o antibiyotikleri dimi?

13 yorum:

Unknown dedi ki...

çok çok geçmiş olsun.benimkide geçirmişti ama sanki okadar ateş olmamıştı döküntüden dolayı gitmiştik.şu blog olayı herşeyin kayıt altında olmasından ötürü güzel .düşünüyorum hiç ayrıntı aklıma gelmiyor:(( öyle uykusuz ve zordu ki o zamnlar nasıl geçti hiç hatırlamıyorum.
neyse çok çok geçmiş olsun.ben de aile hekiminden şikayetçiyim bir kere gittim daha dilimizin ucundan banada oğlumada antibiyoti yükledi bir dahada gitmedim.yazık çocuklara öyle yanlış teşhisten kimbilir kaç kişinin canı yanıyor malesef.

Eymen'im dedi ki...

Merhaba. Nurefşan'a çok geçmiş olsun. Eymen de geçirdi 6.hastalığı. Ben de daha önce bilmiyordum. Yüksek ateşle birlikte hafif döküntüler oldu ve yine sağolsun ki kızı geçiren bir arkadaşım görür görmez 6.hastalık bu dedi. Ve anlattı bana sağolsun. İnternetten de araştırdım. 4 gün içinde de geçti çok şükür. Sadece ateş düşürücü kullandık bir müddet. Başka ilaca gerek yok zaten. Allahtan tehlikeli bir ateş değil bu. Böyle böyle öğreniyoruz çocuk bakmayı ve sıkıntılarla başa çıkabilmeyi. Allah acı tecrübeler yaşatmasın hiçbirimize. Sevgiler...

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

Sezobigo çok haklısın, hele ki bizler farkına varıyoruz, gidebiliyoruzz çok şükür, ya bilinçli olmayıp imkanı olmayanlar:( Herhalde 10 gün boşuna antibiyotik veren de çoktur:(
Esracım, çok teşekkür ederim:) amin.

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Cok gecmis olsun.... Fakat eger bir daha cocugunuzun atesi 40 dereceyi bulursa sabahi beklemeyin hemen hastaneye gidin... Bu aydaki bebeklerde tehlikelidir unutmayin...

Ayla dedi ki...

Çok geçmiş olsun,İnşallah hastalıklar bir daha uğramaz kapınıza...Bizde teşihisi konulamayan bir hastalık yüzünden ateşlendiği için boş yere çok içtik antibiyotik o duyguyu iyi bilirim:( Sizin de dediğiniz gibi zararın neresinden dönülürse kardır

Bap dedi ki...

Aile hekimine asla götürmemek lazım. Biz de dersimizi geçenlerde almıştık.
http://biranneninpaylasimlari.wordpress.com/2011/05/14/aile-hekimine-gitmek-mi/

julyasia dedi ki...

çok geçmiş olsun. bizim kız da geçirdi o hastalığı. ateş durumları pek beter
bizde özel hastaneye gitmiştik.enfeksiyon diyip antibiyotiği dayadılar. sonuçta kızım daha beter oldu ve 2 gün de hastanede yattı. bu arada teşhisi de ben doktora söyledim. 6.hastalık olabilir mi diyince "sen nerden duydun bunu" diye sormuştu bana. ve kızım döküntü çıkarınca da viral bir hastalık diye geçiştirdiler.bu ülkede doktor var doktorcuk var malesef

ÇokBilmiş dedi ki...

Nurefşan'a üzüldüm bir yandan, bir yandan da benden korkmana güldüm :) Hakikaten tam da kendi kendime söyleniyordum, yazdıklarını okurken :)
Umarım belirtiler şimdiden azalmıştır.
6. hastalık geçirmediği halde (mesela isilik döktüğü halde) 6. hastalık teşhisi alan da çok var. Şu aile hekimlerini ise boğazlamak istedim. Olmayan ortakulak iltihabını uydurmayı nasıl başarmış acaba? Pes! Kaç tane daha çocuğun canını yakmıştır böyle kim bilir? Neyse ki sen dikkatli bir anne olduğundan, hemen fark etmişsin.
Ben yine söylemeden geçemeyeceğim :)ANtibiyotik tedavisi çok çok ciddi hatta ileride hayati önem taşıyabilecek bir tedavidir. Kan testi yaptırmadan antibiyotik kullanmanızı öneren hiçbir doktora güvenmeyin lütfen.

Nil dedi ki...

ÇOK GEÇMİŞ OLSUN. EVET BÖYLE MARJİNAL BİR İSMİ VAR BU HASTALIĞIN. YAZIK OLAN EŞİNİZE OLMUŞ HER FIRSATTA :)
TIP NEDEN BU KADAR GÖRECELİ BUNA AKLIM ERMİYOR. BU HASTALIKLARIN FORMÜLÜ YOK MUDUR MATEMATİK GİBİ BİZİ YANILTMASIN

Ben Kızımın Delisiyim dedi ki...

Nesliname; gece vakti nöbetçi doktorlardan pek hayır görmediğimiz için sabahı bekledik aslında, çok teşekkür ederim.

Ayla; çok teşekkür ederim, boş yere ilaç içmek hele ki bebek olunca çok kötü gerçekten:(

Bap; okudum ve üzüldüm, sanırım bi çok kişi bu konudan muzdarip.

Juyasia; sizinki bizimkinden de kötüymüş:( bebeklere nedir ne değildir henüz araştırılırken hemen ilaç verilmesini bende anlayamıyorumç

Çokbilmiş;haklısın canım, kendi doktorumuz hemen bir kan tahlili yapar durumu netleştirmek için, hatta o da ne kan tahlili ne idrar tahlili yapmadan dayıyorlar ilaçları dedi.

Küçük Mucizem; Çok teşekkür ederim, hiç sorma hakikaten yazık oldu:))

Ülkü dedi ki...

Çok geçmiş olsun ilk defa duydum bu hastalığı aklımızda bulunsun

Adsız dedi ki...

canım cok gecmıs olsun..benımde üçüzlerim ve 4. suprizim var..allah analı babalı buyutmek nasıb etsın kucuk prensesını:)senı ızlmeye aldım sevgıler...

http://tatlczeynep.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsun , uamrım en kısa zamanda geçer o döküntüler...Aile hekimliğine hiç güvenmiyorum ve güveneceğimi sanmıyorum.reçete doktoru gibiler aynı, bildikleri tekşey antibiyotik yazmak.Neyseki kendi doktorunuz iyiymiş...
değişik bir hastalıkmış , acil şifalar dilerima rkadaşım..İnşallah minik prenses en kısa zamanda iyileşir...